Persoanele fizice care achizitioneaza produse de pe site-ul www.startonteam.ro, potrivit Art. 9 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 34 din 12 iunie 2014 privind Drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, au posibilitatea sa-si exercite dreptul de retragere, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.
La startonteam.ro toate persoanele fizice si juridice au posibilitatea sa-si exercite dreptul de retragere, in termen de 30 de zile calendaristice de la data comenzii, cu conditia ca produsele sa fie sigilate, in ambalajul original.
Pasul 1. Completeaza formularul de retragere
Completeaza formularul de retragere din contract cu foarte mare atentie. Poți folosi valoarea "0" (zero) pentru a completa campurile la care nu ai informatii. Este esential sa completezi informatiile corecte, cum ar fi numele produsului, adresa de email pe care a fost plasata comanda, numarul de telefon si contul bancar folosit pentru a plati contravaloarea produsului pe care vrei să îl returnezi.
Pasul 2. Pregateste coletul
Este necesar sa pregatesti pachetul in cutia sa originala, fara orice deteriorare impreuna cu o copie a facturii si toate accesoriile primite. Toate acestea ar trebui sa fie impachetate corespunzator intr-o cutie diferita de cea pentru produse. Conform legii, cumparatorul este responsabil atat pentru costurile initiale de transport, cat si de returnare dar si de ambalarea produselor.
Detaliile de livrare sunt:
Pasul 3. Iti restituim banii
In termen de 14 zile de la data notificarii de retragere din contract, iti restituim contravaloarea produselor achitate, dar nu mai devreme de data la care produsul ajunge fizic la noi. In timp ce completati cererea de retur, trebuie sa completati si optiunea pentru modalitatea de transfer. In cazul in care se solicita rambursarea sumei intr-un cont bancar, va rugam sa precizati codul IBAN si banca la care este deschis contul. Returul nu poate fi efectuat decat in contul si pe numele persoanei careia i s-a facturat produsul. Costurile de transport pentru retur (16,99 Lei) vor fi calculate din suma restituită.
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de maxim 14 zile de la acceptarea returului.
Conform Art 20, din OUG 34/2014 cu modificarile Legii nr 157/22.06.2015, riscul de deteriorare sau pierdere a produsului este transferat consumatorului in momentul in care acesta sau o parte terta desemnata de acesta, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului in momentul livrarii produselor catre transportator, daca transportatorul a fost insarcinat de catre consumator sa transporte produsele, iar aceasta optiune nu a fost oferita de catre profesionist, fara a aduce atingere drepturilor consumatorului fata de transportator.
Coletele care se livreaza cu optiunea Verificare colet si care au fost receptionate de client sub semnatura, nu se pot schimba sau returna in cazul in care sunt deteriorate. Se presupune ca, verificand coletul, consumatorul a certificat integritatea produsului in momentul livrarii prin receptionarea acestuia. Reclamatiile ulterioare cu privire la deteriorarea produsului vor fi considerate culpa consumatorului, iar in cazul in care se doreste returul produsului in cauza, se va face o estimare a daunelor, iar suma rambursata clientului va fi redusa cu contravaloarea daunelor.
Dispozitii legale
In conformitate cu dispozitiile art. 9 din OUG 34/2014, cumparatorul, nemultumit de performantele sau calitatea produsului, sau daca constata ca produsul nu corespunde cerintelor sale, are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 15 zile calendaristice de la data primirii produsului. In cazul denuntarii contractului, produsul trebuie sa fie in starea de la vanzare, insotit de toate accesoriile, manualele de utilizare si eventualele softuri incluse, precum si certificatul de garantie (original), iar cutia acestuia sa nu fie deteriorata.
In conformitate cu prevederile art. 13 din OUG 34/2014 rambursarea sumelor achitate pe produs se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractuluI, clientul avand obligatia sa trimita coletul catre noi in termen de 14 zile de la data denuntarii contractului, in caz contrar putem amana restituirea contravalorii produselor achitate pana in momentul in care produsul ajunge fizic la noi.
Important
Nu fac obiectul denuntarii unilaterale a contractului produsele deteriorate sau care prezinta defectiuni din culpa cumparatorului, precum si cele care au fost desfacute ori ale caror piese au fost inlocuite si nici produsele nefunctionale care fac obiectul reparatiilor sau inlocuirii lor in baza garantiei.
Conform art. 16 din aceeasi ordonanta, sunt exceptate de la dreptul de returnare urmatoarele:
- produsele al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
- produsele executate dupa specificatiile consumatorului sau personalizate la cererea acestuia, precum si cele care prin natura lor nu pot fi returnate sau cele care se deterioreaza ori se degradeaza rapid;
- produsele confectionate la cererea consumatorului
- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator. Amintim aici categoria articolelor pentru copii si bebelusi cum ar fi Irigatoarele nazale, Periutele de dinti, precum si pre linguritele pentru diversificare si hranire.
- Politica de retur nu se aplica in cazul persoanelor juridice.
Ajungi spre formularul de retragere dand click aici.